ایجاد درس یادگیری تجربی و امکان اخذ آن (ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی)
در راستای پیادهسازی بستههای تحول آموزشی با توجه به ابعاد نظام یاددهی-یادگیری بهمنظور حرکت بهسوی دانشگاه کارآفرین، پاسخگو و جامعهمحور بر اساس مأموریتهای جدید دانشگاه تهران و همچنین مصوبات شورای سیاستگذاری نوآوری و تحول آموزشی دانشگاه، از نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ درس « یادگیری تجربی » با هدف ارتقا مهارتهای نرم در دانشجویان برای ورود به بازار کار، حرفه و یا ادامه تحصیل به عنوان یکی از دروس پایه در برنامه های درسی کلیه رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی توسط معاونت آموزشی دانشگاه قرار گرفته است. درس مذکور از نوع مهارت آموزی عمومی، معادل سه واحد و از نظر ماهیت نظری-عملی می باشد و با مشارکت دو استاد (یک عضو هیات علمی دانشگاه تهران و یک استادکار ماهر و باتجربه از صنعت) طراحی و دانشجویانی که حداقل ۷۰ واحد درسی خود را گذرانده اند میتوانند در زمان حذف و اضافه این درس را اخذ نمایند.حدود 30 درصد این درس به صورت نظری و مابقی به صورت عملی و از طریق معرفی توسط اداره کل مهارت دانشگاه به سازمان مرتبط با رشته تحصیلی صورت پذیرفته و در نهایت میزان موفقیت و تحقق پیامدهای یادگیری دانشجویان در پایان دوره به صورت مشترک توسط سازمان و دانشگاه مورد سنجش قرار خواهد گرفت.